.:mY BiRtHdAy:.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

.:mY GrAdUaTiOn dAy:.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

.:mY cAt :: mUnY DaNieL:.

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Tuesday, 7 January 2014

LAFAZ YANG TERSIMPAN



Luluh hatiku yang sayu,
Menatap wajahmu tenang dalam lena,
Kasih zahirkan laku,
Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya.

Dan raut wajahmu membekas jiwaku,
Meredakan rindu mendamaikan kalbu,
Tak mungkin kutemu iras kelembutanmu,
Biarpun kuredah seluruh dunia,
Mencari gantimu.

Betapa sukarnya menyusun bicara,
Meluahkan rasa menuturkan sayang,
Kasih yang terlimpah hanya sekadar tingkah,
Cuma ungkapan kebisuan yang
melindungkan kalimah rahsia.

Masih kubiarkan waktu,
Melarikan lafaz kasihku padamu.

Mengapakah sukar menyusun bicara,
Meluahkan rasa menuturkan sayang,
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar tingkah,
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia.

Apakah yang hilang andai dilisankan,
Bait penghargaan penuh kejujuran,
Tak mungkin terlihat cinta yang merona,
Jika hanya renungan mata yang bersuara,
Bukan tutur kata,

Tiada lagi ertinya pengucapan,
Andai akhir nafas di hujung helaan,
Sebelum mata rapat terpejam,
Usah biar kehilangan,
Menggantikan lafaz yang tersimpan.

Sunday, 22 December 2013

KERANA CINTA

Cinta itu cahaya sanubari
Kurniaan Tuhan fitrah insani
Dan di mana terciptalah cinta
Di situ rindu bermula

Cinta itu tak pernah meminta

Tetapi memberi sepenuh rela
Rasa bahagia biarpun sengsara
Berkorban segala-gala


Semua kerana cinta

Yang pahit manis di rasa
Menghibur nestapa
Merawat dukaDamai di jiwa


Terpadamlah api benci permusuhan

Terjalinlah kasih sayang
Begitulah cinta yang diidamkan
Tanpa nafsu yang mencemarkan

Dan jangan pula

Kerana bercinta kita pun leka
Dan jangan pula kerana bercinta
Tergadai semua maruah agama


Cinta yang sejati

Hanya cintakan Illahi
Cinta ayah bonda
Tulus suci selamanya


Cintakan saudara

Hanya sementara
Cinta sesama insan
Suburkan dengan ketakwaan

#Aku akan mencintaimu dan merinduimu dalam diam..Tatkala hatiku rindu,akn ku doakanmu agar kau turut merasainya..Semoga Allah memberkati kamu..

Ya Allah,
jika dia benar untukku,dekatkanlah hatinya dgn hatiku,
jika dia bukan milikku,damaikanlah hatiku dgn ketentuanMu..

Wednesday, 18 December 2013

TAKDIR ITU KETENTUANNYA

Setiap orang mengimpikan sebuah perjalanan ke alam baitulmuslim yang sangat indah. Kita sentiasa merancang, tetapi pengakhirannya tetap bergantung kepada satu perkara iaitu takdir Allah SWT kerana sesungguhnya perancangan Allah itu mengatasi perancangan manusia itu sendiri.
Sebaik mana pun perancangan seseorang, namun perancangan Allah jualah yang lebih baik dan terbaik pada setiap keadaan dan waktu. Apa yang pasti, setiap perancangan dan ketentuanNya itu pastilah yang terindah walaupun di mata kasar seorang manusia, seribu manikam menikam sukmanya.
Dalam meniti usia senja, perancangan demi perancangan di bina dan di susun serapinya. Pada usia muda, pelajaran menjadi keutamaan. Namun dalam masa yang sama, tuntutan fitrah untuk membina hubungan halal turut meraih tempat dalam perancangan kita. Kita mula mengatur langkah dengan mencari bagi si teruna dan menanti bagi si puteri. Ada  yang menanti dalam diam, dan ada juga yang sama-sama menongkah zaman. Menjadi ‘berani’ ke hadapan namun tetap berada di dalam jagaan ‘malu’ dan ‘rapinya’ seorang wanita. Lantas, orang tengah menjadi pengantara.
Di saat kita mengatur langkah, merancang untuk menuju ke fasa yang penuh cabaran dan mehnah, adakah impian untuk membina baitulmuslim akan mempunyai pengakhiran yang indah belaka? Adakah niat kita untuk berbaitulmuslim benar-benar tepat dengan matlamat asalnya iaitu menikah di jalan dakwah?
Takdir yang bakal tiba segalanya berada digenggamanNya. Kita hanya mampu bertanya namun, jawapannya akan terjawab tatkala kita sudah pun berada di’dalamnya’ – alam berumahtangga.
Terdapat beberapa kisah benar wanita solehah yang ingin ana kongsikan bersama-sama untuk dijadikan sebagai satu motivasi supaya akhowat tetap teguh sebagai seorang Da’ie di jalanNya. InsyaAllah.
Kisah 1
Kagum sungguh dengan ukhti yang seorang ini. Sebelum ukhti ini berubah, dia pernah bercouple dengan seorang akhi. Dahulu kedua-duanya masih lagi di jalan kejahilan. Dan selepas Allah memberikan hidayah kepada ukhti ini terlebih dahulu dia terus-terusan bermujahadah di jalan Allah.
Bertahun-tahun lamanya ukhti ini bermujahadah. Manakala akhi ini pula terus-terusan cuba untuk menganggu ukhti tersebut dan ingin mendapatkn kepastian mengapa dia ditinggalkan begitu sahaja. Dan akhirnya akhi ini pun mengalah dan dia pula diberikan hidayah oleh Allah. Masing-masing mula menyepi dan mantap di jalan dakwah.
Selepas bertahun-tahun menyepi akhi ini mula mencari ukhti tersebut di facebook. Dan selepas ukhti ini melakukan istikharah, yakin dengan ketentuan yang diberikan olehNya, ukhti tersebut terus memulakan langkah perkenalan untuk ke langkah seterusnya. Alhamdulillah, baru-baru ini saya menerima walimatulurus daripada mereka berdua. Bersyukur ke hadarat Illahi kerana usaha mereka mujahadah bertahun-tahun lamanya akhirnya berbaloi juga. Allahuakbar.
Kisah 2
Seorang muslimah, alhamdulillah jodohnya ditetapkan awal oleh Allah. Menikah dengan seorang ikhwah. Yang kelihatan mantap di jalan dakwah. Gerak dakwah berterusan selepas perkahwinan sepertimana sebelum menikah. Namun kini kedua-duanya berhenti daripada terus bersama. Silapnya di mana? Wallahua’lam. Allah lebih tahu apa yang terjadi di tengah perjalanan perjuangan.
Kisah 3
Sudah beberapa tahun menunggu kedatangan seorang ikhwah. Namun belum datang bertandang. Dalam penantian, beberapa lamaran menjelma. Walaupun usia makin bertambah, namun setiap risikan dan lamaran ditolak dengan sebab lelaki tersebut bukan ikhwah yang didamba peribadinya.
Sehingga sampai ke satu masa, akhirnya tibalah saat-saat yang dinanti. Datanglah permintaan berbaitulmuslim dari seorang ikhwah, yang sangat mantap dalam gerak dakwahnya. Dan akhirnya istiqamah sehingga kini.
Saat ditanya, kenapa akak sanggup tunggu? Dia cuma tersenyum sambil berkata,
“kerana akak yakin akan janji Tuhan. Dan akak akan tetap tunggu ‘ikhwah’ sampai bila-bila. Dan dalam baitul muslim, bukan bergantung kepada siapa yang kita suka, tetapi kita perlu bersedia menerima sesiapa sahaja, asalkan dia tetap berpegang kepada fikrah yang sama. Itu prinsip akak.”
Kisah 4
Tetap juga menunggu beberapa tahun sehingga lewat 20-an. Akhirnya datang lamaran daripada seorang lelaki, yang bukan mantap agamanya. Dan keduanya bertunang. Beberapa bulan selepas pertunangan, datanglah beberapa risikan daripada ikhwah melalui ibu usrahnya.
Namun takdir mendahului, sudah menjadi tunangan orang, yang bukan seorang ikhwah. Dan kini, alhamdulillah ukhti itu tetap bergerak, dan mendapat sokongan zaujnya walaupun bukanlah seorang pendokong. Namun tetap seorang penyokong yang baik.
Demikianlah takdir susunan Allah pasti adalah yang terbaik. Yang tinggal adalah apa yang kita betul-betul inginkan. Adakah hanya sebuah rumahtangga untuk menghalalkan hubungan? Atau sebuah perkahwinan supaya tidak bersendirian? Atau sebuah baitulmuslim untuk sama-sama berjuang di jalan dakwah?
Kesimpulannya, dalam merancang niat juga usah dilupakan. Niat awali lah ia hanya semata-mata kerana Allah. InsyaAllah, pastinya sebuah perancangan yang diniatkan keranaNya akan mendapat rahmat dan berkat dariNya. Jika seandainya perancangan kita itu tidak terjadi, pasti hati kita mudah merasa redha dan tenang menerimanya. InsyaAllah~
Wallahua’lam.

--> AKU HANYA AN-NISAA <--

Ya Allah..
Jadikan aku tabah seperti Ummu Khadijah
Sehingga dirinya digelar afifah solehah
Dialah wanita pertama
Tiada ragu mengucap syahadah
Pengorbanan bersama Rasulullah
Susah senang bersama
Walau hilang harta kerana berdakwah
Walau dipulau 3 tahun 3 bulan
Imannya sedikit pun tak berubah
Mampukah aku setabah dirinya?
Andai diuji sedikit sudah rebah..
Baru dihina sudah mengalah
Ya Allah..tabahkan aku sepertinya..

Ya Allah..
Jadikan aku semulia Fatimah Az-Zahrah
Betapa tinggi kasihnya pada ayahandanya
Tidak pernah putus asa pada perjuangan dakwah baginda
Anak yang semulia peribadi baginda
Tangannya lah yang membersihkan luka
Tangannya jua yang membersihkan cela
Pada jasad Rasulullah tercinta
Gagahnya dirinya pada dugaan
Mampukah aku sekuat Fatimah?
 Saat diri terluka dendam pula menyapa
Saat disakiti maki pula mengganti
Ya Rabbi..teguhkan hatiku sepertinya..

Ya Allah..
Jadikan aku sehebat Masyitah dan Sumaiyah
Tukang sisir yang beriman dan Keluarga Yasir yang bertakwa
Sungguh kesabaran mereka menggoncang dunia
Iman tetap terpelihara walau nyawa jadi taruhan
Mampukah sabarku seperti mereka?
Tatkala digoda nafsu dunia..
Entah mana hilangnya Iman di dada

Ya Rahman..
Kuatkan Imanku seperti Masyitah
 Terjun penuh yakin  bersama bayi ke kuali mendidih
Kerana yakin Allah pasti disisi
Sabarkan aku seperti sumaiyah
 Biar tombak menusuk jasad..
Iman sedikit pun takkan rapuh.

Ya Allah..
Jadikan aku semulia Ummu Sulaim
Perkahwinannya dengan Abu Talhah atas mahar Iman 
Islamlah Abu Talhah sehingga menjadi sahabat Rasulullah
Betapa hebatnya tarbiyyah isteri pada suami
Hinggakan segala panahan ke Rasulullah pada hari uhud
Disambut dengan belakang jasad Abu Talhah

Ya Allah..
Tarbiyyahkan aku pada cinta sepertinya
Tingginya nilai cinta pada harga Iman
Mampukah aku menatap cinta itu?
Sedangkan rupa yang menjadi pilihan
Ketulusan Iman diketepikan

Ya Allah..
Ilhamkan aku pada cinta sepertinya..
Ya Allah...
Jadikan aku sehebat Aisya Humaira
Isteri termuda Rasulullah
Biar dilempar fitnah
Dia tetap teguh pada ketetapanNya
Isteri sejati yang memangku Nabi
Pada saat terakhir baginda
Hadis dan Sunnah Rasulullah dipertahankan
Betapa hatimu seorang mujahidah

Ya Allah..
Mampukah aku contohi dirinya?
Pada fitnah yang melanda
Diri mula goyah dan putus asa
Teguhkan Imanku sepertinya
..Ya Rahim..

Ya Allah..
Teringat diri pada Khansa
Empat orang anaknya mati di Jalan ALLAH
Dia meratap tangis..
Anak sulungnya syahid
Anak keduanya turut syahid
Anak ketiganya dan keempat jua mati syahid
Namun tangisan itu bukan kerana pemergian anak tercinta
Jawabnya kerana tiada lagi anak yang dihantar untuk berjihad

Ya Allah..
Mampukah aku menjadi ibu yang berjihad?
Sedang anak tak tutup aurat pun masih tak terjawab
Sedang anak tinggal solat pun buat tak kisah
Berikan aku kekuatan sepertinya..
Agar bersedia pada akhirat.

Wahai kaum Adam yang bergelar khalifah..
Diriku bukan setabah Ummu Khadijah
Bukan jua semulia Fatimah Az-Zahrah
Apa lagi sesabar Masyitah dan Sumaiyah
Mahupun sehebat Ummu Sulaim
Dan tidak seteguh Aisya Humaira

Kerana diri cuma An-Nisaa akhir zaman
Dimana Aurat semakin dibuka terdedah
Dimana syahadah hanya pada nama
Dimana Dunia yang terus dipuja
Dimana nafsu fana menjadi santapan utama
Dimana batas sentiasa dileraikan
Dimana ukhwah sentiasa dipinggirkan

Wahai Kaum Hawa
Kita cuma An-Nisaa
Para pendosa yang terbanyak di neraka
Lantas walau tak setabah para Mujahidah
Namun Tabahlah pada ketetapan Allah
Kerana padanya ada Syurga!

Walau tak semulia para wanita sirah
Tapi muliakan diri dengan agama yang memelihara kerana padanya ada Pahala!
Walau tak sesabar para wanita solehah
Namun sabarkan jiwa pada nafsu dunia yang menyeksa
Kerana padanya ada bahagia!

Sesungguhnya Hawa tercipta dari Tulang rusuk kaum Adam
Bukan untuk ditindas kerana lemah
Tapi untuk dilindungi kerana Indah dan
Indah apabila tertutup terpelihara
Kerana disitulah terjaganya Syahadah
Bak mekarnya wanita dalam sirah
Tuntunlah kami ke arah syurga..
Bicara dari An-Nisaa yang hina..
Makbulkan doaku.. Aamiin..

Thursday, 19 April 2012

Pergi dr stu tmpat ke tmpat yg lain tk akn mmbhagiakn selama kita msih mmbawa ksdihan dlm hati..Oleh itu,buanglh kegelishan dn ksdihan dr hati dn isilah dgn kgembiraan..Brsama air mata pasti ada senyuman brsama ksedihan psti ada kgembiraan, brsama cubaan pasti ada anugerah, brsama musibah pasti ada hikmah..Smuanya adlah ktentuan yg pasti dr Allah s.w.t..Bersabar dn Bergembira..:)

Monday, 21 November 2011

JADILAH LELAKI YANG MEMBAHAGIAKAN

          Rmai sngguh lelaki yg m'abaikan wanita tp tentu lbh rmai yg baik, brtanggungjawab dn sgt penyayang...Tp syang nya yg sdkit ni slalu merosakkan nma baik kaum adam sluruhnya...Manakn tdak, kisah hbungan yg bhagia x dpt tmpt d dada akhbar tp klu kes di sakiti slalu mnjd isu..
           Sy d sni mnyeru kpd anda kaum adam spaya mnghargai psangan anda...Jdilah org yg b'tanggungjawab, m'hburkan dn penyayang...Jgnlh anda mnjadi org yg menghancur lebur kan khdupan kaum wanita kerana tanpa wanita, anda bukan sesiapa...Anda dnilai pd keupayaan membahagiakan  bukan ap yg anda bleh bg pd wanita...Wanita lbh prlukn ksh syg brbanding kekayaan berupa material wlu pun smua tu amt d dmbakn wanita...Lelaki yg kuat adlah lalaki yg bleh d buat tmpt brgantung dn mngadu, tp lelaki yg lemah adlah yg brtndak sperti "jurugantung"..(sndiri fahmlah ye)
            Realitinya, wanita hdup untuk brbahagia dgn cnta, smntara lelaki mncintai untuk hdup bahagia...tp matlamat nye ttap sma..iaitu sama-sam nk rasa bhagia dn sama-sama utk slng mncntai dn dcintai...Knapa anda sbgai lelaki x bleh trunkn sdkit rsa ego anda utk memahami dn mnjga hti wanita???Wanita mmg bgitu, kdng kala penuh dgn kerenah, kdang kala sgt mnghburkan dn kadang kala mncabar kesabaran anda...ttp itulah lumrah wanita yg telah Allah tetapkn..
             Kita sling d jodohkn utk saling mlngkapi...Smua yg kurg pd anda akn d langkpkn oleh smua klbihan pd wanita dan dmikian jgak sbaliknya...Kita haruslh sling brtolak ansur serta sling mmberi dn menerima...
             Wahai kaum adam...hdup ini pnuh dgn misterinya klu anda ingin merenung masa dpan tnpa mlupkan jejak2 silam...Dahulu, xde siapa pdulikan anda...Kmudian anda brtmu cnta...anda tatang cnta trsbut..anda prcaya yg anda dah brtamu sesuatu yg amt brhrga dlm hdup anda slain Allah dn kluarga...anda xnk khilangannya dn anda sanggup lakukan ap sja aslkan ia tdak hlang dr anda...
             Anda lkukn mcm2 usha utk meraih perhatiannya..anda brjuang utk meraih cntanya...anda lakukan ap shaja, yg pnting dia btul2 tertawan pd anda..Akhirnya anda brjaya mndapatkannya...Anda mndapat kekuatan utk mngahdapi hdup dgn cnta yg anda peroleh dr dia....Tetapi ke mana perginya usaha dn rasa anda selama ini???Adakh anda msh mnghargai cnta wanita yg anda usahakan itu sbagai mutiara yg sntiasa meningkat hrganya???atau anda merasakan yg wanita itu tdak lg prlu d jaga, d tatang dn d sayangi sperti mula2 anda ingin mndapatkannya krana wanita trsbut dah berada di tangan anda??????
            Jgan lh anda brskap begitu....wanita adlah tulang belakang kejayaan yg and tlah perolehi atau akn perolehi...jgn mmpermainkn wanita semahu anda...adkah anda mahu jika suatu hari anda dkurniakan anak prempuan dn ad lelaki yg menyakiti dn mmpermainkn ank anda???pastiya tdak kn..so, jgnlah and mmpermainkn dn meremehkn wanita kerana anda akn d blas sprti mana yg anda lakukan..Allah itu Maha Adil..Jadilah lelaki idaman wanita yg brtanggungjwab mmbimbing wanita dn mmbahagiakn wanita...Pastinya anda juga akn dpt merasakn kbahgiaan itu..


"Kita tdak mndapat dia hari ini dn kita sangka itu amat teruk...Sebenanrnya tidak,jgan kita silap...mungkin ianya amat baik utk kita tdak mndapat dia hari ini kerana ia membuka pluang bg kita utk mndapat yg lbh baik d masa akan datang"

Wednesday, 2 November 2011

ANDAI TERPAKSA PERGI

         Wahai wanita, jgn perangkap lelaki dgn cnta palsumu. Wahai lelaki, jgn persiakn cinta suci wanita terhadapmu. Lelaki dn wanita, kita sma2 share hdup kt alam ni. Kita jga sma2 d beri hak utk menikmati smua klebihan dn kmudhan yg trsedia di dlmnya. Kita juga d beri hak utk mnikmati cinta dn ksh syg sesama kita. Knapa msti slah sorg dr kita mngkhianati nkmat2 yg tlah d berikan. Knapa kita harus dustai cinta, m'ingkari ksh suci dn sia2 kn org yg sama2 ingin hdup mcm kita.
          Whai wanita dn lelaki, kita d beri ksmpatan utk ada dlm situasi baik. Knapa kita msnahkn hdup sndri dgn cnta palsu? Knapa kita x bleh jalani hdup ni seadanya sbgai hamba?Syukurlh nkmat cntik dn tampan yg dh Allah anugerahkan kt kita. wjah yg cntik dn tampan akn semakin cntik jika d sertai dgn ketulusan. Apkah kita x prnah sdar hal ni? Ketika air mata brcucuran laju, bkn kah lbh baik kita gntikan dgn gelak tawa? Bila kita khianati cinta someone, kita ni dah mewarisi sfat kezaliman. Kn indah hdup kita klau amalkn toleransi dn sling menyayangi.
          Whai wanita dn lelaki, runtuhkan lah tembok ego kita, jlani hdup sperti seseorg yg meminjam waktu wlau sdikit. Hdup kita ni bkan trlalu lama utk kita isi dgn ttur kata yg menyakitkan hati. Hdup juga bkan lama utk kita isi dgn titik2 htam dlam hdup kita. Lelaki dn wanita adlah makhluk dr spesies yg sma. Sma2 ad prasaan, sma2 ingin hdup ceria dn bhagia. Tp knapa kita gagal utk saling memahami? Knapa trlalu pntingkan dri pdahal die yg trluka adlah sma2 manusia dn punya perasaan.
          Jgn trlalu smpai hati rosakkn hdup sndri.Jgn smpai snggup mmpermainkan perasaan org lain dn dri sendiri. Whai stiap yg brnama lelaki dn wanita, air mata kita bgaikan mutiara d tngah pdang psir yg luas. Jgn trlalu mdah menumpahkannya utk sesuatu brita dn crita sdih tp kita hrus bangkit utk buktikan yg kita x lmah. Org yg kecewakan kita bkanlah insan yg trbaik utk kita. Biar die prgi hri ni drpda esok hari sbb stiap yg brnama stiap hri adalah kelukaan yg lbh dalam. Setiap kekecewaan hri ni sbnrnya adlh lbh baik drpd hari esok sbb kekecewaan hri ini pastinya tdak sedalam kelukaan esok hari yg mndatang. Semakin dlam rasa cinta dn syg kita, smakin sakit apbila kita d kecewakan.
          Lelaki dn wanita, marilah kita jd kn alam ini tmpat yg lbh baik utk kita nkmati hdup. Andai hdup ini bleh d fahami dgn kewarasan, ia sesuatu yg sgt indah. Sayangilah diri dan cintailah dia setulus hati kita. Tinggalkan dia dgn langkah yg teratur andai kita trpksa prgi......

AP YG TRTULIS, KITA LH YG MENULIS...

AP YG TRHASIL, KITA LH YG USAHAKN...
PILIHAN TERLETAK D TGN KITA SNDIRI...
RENUNG2 KN LH....

Thursday, 27 October 2011

Wanita...Diri Kita Tiada Duanya dan Tiada Tiganya...

Cantik 2 mmg penting tp tdak usahlah keterlaluan mementingkannya 
shingga membuat sesuatu yg salah di sisi agama...Ad org hingga xsanggup kluar dr rumah krana merasakn diri tdk cntik...Bg wanita, kecantikan adlah syarat hdup sempurna tp sebenarnya bg lelaki, wanita cantik bukan syarat kebahagiaan...
Lelaki yg mudah trpegun dgn kecntikan selalunya tdak setia...Bila pasangannya mula kelihatn tdak cantik, dia mudah beralih perasaan...Masa itu mungkin dia merasakan cintanya telah tawardn hanya akn manis kmbali bila lihat wanita-wanita cntik d sekelilingnya...
Wahai kaum hawa,jgnlah anda perangkap lelaki dgn kecantikan anda yg palsu...Ramai wanita menghiasi wajah secara keterlaluan hingga memangsakan rmai lelaki tp kamudiannya ditinggalkan stlah wjah sbnar trserlah..dah pasti la yg anda x mampu brsolek tebal 24JAM kn...Tp itulah yg dilakukan sesetengah wanita semasa berada dlam alam percintaan...btul x???Bila dh kahwin,tiba-tiba suami anda trkejut melihat anda tdaklah secantik sewaktu d alam percintaan dulu...haaa...mcm mna 2 kn...hm...Ad kajian mndapati sglintir lelaki rasa tertipu pd hari kedua prkhwinan....Pd hri kdua, dia dah dpat tgk wajah sbnaristerinya yg selama ni bertopengkan mekap tebal 'sepuluh inci'...hooo...
Kecantikan dn brcantik2 2 mmg pnting, tp jgn terlalu over smpai menenggelamkanwajah anda yg sbenar...biarlah natural beauty...Anda pstinya x nk org mengagumi anda hri ini dan esok melupakannya...Brhiaslah seadanya sekadar utk mnyerlahkan sdkit keserian wajah...Wajah yg berseri yg natural adlah lbh trkesan drpd 'wajah buatan'...Wajah yg berseri cukup dgan berhias sekadarnya shj...Kecantikan umpama kereta...Masa baru beli, reka bntuk dn wrnanya memukau tp semakin lama semakin hlang serinya...Org yg dahulunya beli kereta trsebut kerana cntik skarang mula brfikir utk menukarnya...
Jika anda tdak cantik, jgnlah brsusah hti kerana manusia adlah sebaik2 kejadian...Jgan bersusah hti juga krana x smua llaki memntingkan kecantikan wajah semata2 sbgai syarat berteman...Ad lelaki yg tdak ksah sama ada cntik atau tdak asalkan hatinya berkenan, bersumberkan keikhlasan, budi pkerti serta pegangan agama yg mantap...Lelaki yg benar2 impikan kebahagiaan lbh mementingkan keperibadian drpd kecantikan, apalagi klu kecantikan luaran yg sengaja dibuat utk memukau...Ini kerana mereka tahu kecantikan itu x kekal kerana usia yg akn mengubahnya...Rasa cinta yg di pahatkan oleh hati yg jujur lg ikhlas menjamin kehidupan bahagia hingga ke hujungnya INSYAALLAH...
Sebaliknya, kecantikan yg trlalu diada-adakan akn berakhir dgn pertelingkahan apabila kcntikan sdah tdk dpt dipermodalkn..x ad mnusia yg bleh kekal muda kn3???Tiba masanya kecantikan akn hlang dn muda bertukar tua..Jika anda merasakan anda kurang cantik, itu hanya persepsi shja...Persepsi cntik x prnah sama antara seseorg dgn seseorg yg lain...Jgn lh mempertikai jika ad pasangan yg slah satunya kurg cntik kerana setiap org berbeza persepsinya...
Wanita, hiasi dri anda dgn keperibadian mulia krana itu lbh utama utk seseorg wanita..Hiasi juga diri anda seadanya kerana itu lumrahnya wanita utk berhias...Usah terlalu merawat wajah kerana nnti akan hilang identiti diri...Hargailah diri kerana andalah satu-satunya,tiada dua dan tiada tiganya...Hanya Anda!!

SELEMAH-LEMAH WANITA BOLEH MENUNDUKKAN SEPANDAI-PANDAI LELAKI DGN KEPERIBADIAN MULIA...:)